Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο εκσυγχρονισμός της διαχείρισης απορριμμάτων στη χώρα, με τον Γενικό Γραμματέα Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Μανώλη Γραφάκο, να ανακοινώνει ένα εκτεταμένο σχέδιο ενίσχυσης των Δήμων με νέο εξοπλισμό και υποδομές.
Μιλώντας στο 11ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο κ. Γραφάκος παρουσίασε τα επόμενα βήματα για τη μετάβαση σε ένα πιο αποτελεσματικό σύστημα ανακύκλωσης και διαχείρισης αποβλήτων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη χωριστή συλλογή. Όπως ανέφερε, με την ολοκλήρωση των 13 ολιστικών σχεδίων, ανοίγει ο δρόμος για την ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με σύγχρονα μέσα.
Συγκεκριμένα, έως το τέλος του 2027 ή τις αρχές του 2028, οι Δήμοι θα έχουν στη διάθεσή τους περισσότερα από 1.000 νέα απορριμματοφόρα, περίπου 500 οχήματα για τη συλλογή ογκωδών και κλαδιών, καθώς και πάνω από 500.000 νέους κάδους. Πρόκειται για μια παρέμβαση που στοχεύει στην αύξηση των ποσοστών ανακύκλωσης και στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.
Παράλληλα, το επόμενο διάστημα αναμένεται να κατατεθεί το επιχειρησιακό σχέδιο για την εφαρμογή του συστήματος επιστροφής εγγύησης για πλαστικά και μεταλλικά μπουκάλια. Το σύστημα αυτό προβλέπει τη δημιουργία περισσότερων από 15.000 σημείων επιστροφής σε όλη τη χώρα, όπου οι πολίτες θα μπορούν να επιστρέφουν τις συσκευασίες και να λαμβάνουν πίσω το αντίτιμο.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην πρόοδο των υποδομών επεξεργασίας αποβλήτων, σημειώνοντας ότι ήδη λειτουργούν 14 μονάδες, 28 βρίσκονται υπό κατασκευή, 10 έργα είναι σε διαγωνιστική διαδικασία, ενώ απομένει προς δημοπράτηση μόνο ένα έργο που αφορά μονάδες σε Λέσβο και Σάμο.
«Συνεχίζουμε με σχέδιο, έργα και μετρήσιμο αποτέλεσμα προς όφελος του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής των πολιτών», υπογράμμισε ο κ. Γραφάκος, περιγράφοντας μια συνολική προσπάθεια που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά τον χάρτη της διαχείρισης απορριμμάτων στην Ελλάδα.
Κάνε κλικ εδώ και ενημερώσου άμεσα στο Google News με όλα τα νέα του xalkidikipolitiki.com
Πρόσθεσέ μας στο Feed της Google










