Ορεινή Χαλκιδική: Η παρέμβαση Ιωάννη Γιώργου για Χολομώντα και μειονεκτικές περιοχές
Στην ανάγκη να υπάρξει ένα ολοκληρωμένο και στοχευμένο σχέδιο για την ορεινή και μειονεκτική Χαλκιδική στάθηκε ο βουλευτής Χαλκιδικής της Νέας Δημοκρατίας, Ιωάννης Γιώργος, κατά την τοποθέτησή του στην Υποεπιτροπή Ορεινών Περιοχών της ΕΜΕ Περιφερειών, στις 29 Απριλίου 2026.
Ο κ. Γιώργος, αξιοποιώντας και την πολυετή του εμπειρία στην Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, υπογράμμισε ότι κοινός παρονομαστής της συζήτησης ήταν η αγωνία για τη στήριξη των ορεινών περιοχών, οι οποίες αντιμετωπίζουν χρόνια και σύνθετα προβλήματα.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη βορειοανατολική Χαλκιδική και στον Χολομώντα, σημειώνοντας ότι πρόκειται για περιοχές με ορεινό και μειονεκτικό χαρακτήρα, παρά το γεγονός ότι η Χαλκιδική διαθέτει και μεγάλη παραλιακή ζώνη. Όπως τόνισε, ο Χολομώντας αποτελεί τον ορεινό αντίποδα της τουριστικής Χαλκιδικής, με προβλήματα αντίστοιχα με εκείνα που αντιμετωπίζουν ο Ψηλορείτης, το Μαίναλο και άλλες ορεινές περιοχές της χώρας.
Ο βουλευτής αναφέρθηκε στην ανάγκη δημιουργίας ειδικών αναπτυξιακών προγραμμάτων ανά περιοχή, προσαρμοσμένων στις πραγματικές ανάγκες κάθε τόπου. Έθεσε ως προτεραιότητες τη σύσταση φορέων διαχείρισης προορισμών, την ενίσχυση των διαδημοτικών συνεργασιών, όπως μεταξύ Δήμου Πολυγύρου και Δήμου Αριστοτέλη, αλλά και τη δημογραφική και κοινωνική ενίσχυση των ορεινών κοινοτήτων.
Στο επίκεντρο της παρέμβασής του βρέθηκαν και τα κίνητρα για εγκατάσταση νέων κατοίκων, η στήριξη της τηλεργασίας, οι νέες μορφές απασχόλησης, καθώς και η συνεργασία με πανεπιστημιακά ιδρύματα για έρευνα και καινοτομία.
Ο κ. Γιώργος στάθηκε ακόμη σε πρακτικά ζητήματα που απασχολούν έντονα την ύπαιθρο της Χαλκιδικής, όπως οι δασικοί χάρτες, οι σταβλικές εγκαταστάσεις, οι βοσκότοποι, η σύγκρουση παραγωγικών δραστηριοτήτων όπως τουρισμός, κτηνοτροφία και γεωργία, αλλά και η ανάγκη στήριξης ειδικών καλλιεργειών που σήμερα δεν καλύπτονται επαρκώς από το πλαίσιο αποζημιώσεων.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα σχολεία των ορεινών περιοχών, θέτοντας το ζήτημα της μείωσης του αριθμού μαθητών ανά τάξη ώστε να μη συρρικνώνονται και τελικά να κλείνουν σχολικές μονάδες. Παράλληλα, έθεσε και το θέμα της υγείας, ζητώντας ενισχυμένα κίνητρα για αγροτικούς γιατρούς, ώστε να παραμένουν στα χωριά και να στηρίζουν τους κατοίκους.
Σημαντικό κομμάτι της παρέμβασής του αφορούσε και την αξιοποίηση του φυσικού πλούτου, με δίκτυα πιστοποιημένων μονοπατιών, πεζοπορικές διαδρομές, ορεινή ποδηλασία και δραστηριότητες ήπιου τουρισμού, που μπορούν να δώσουν νέα ζωή στην ορεινή Χαλκιδική.
Όπως σημείωσε, υπάρχουν χρηματοδοτικά εργαλεία όπως το Leader, το ΠΑΑ, το Πράσινο Ταμείο και το ΕΣΠΑ 2021–2027, ενώ κάλεσε και τους δήμους να αξιοποιήσουν περισσότερο τη δημοτική περιουσία και να ανοίξουν δρόμο και στην ιδιωτική πρωτοβουλία.
Κλείνοντας, υπογράμμισε ότι η ορεινή Χαλκιδική δεν διαφέρει στις αγωνίες της από άλλες ορεινές περιοχές της χώρας. Με στοχευμένο σχέδιο, μπορεί να μετατραπεί σε πρότυπο βιώσιμης περιφερειακής ανάπτυξης, με προστασία του περιβάλλοντος, δημιουργία θέσεων εργασίας, ενίσχυση του τοπικού εισοδήματος και ανάσχεση της πληθυσμιακής μείωσης.
Κάνε κλικ εδώ και ενημερώσου άμεσα στο Google News με όλα τα νέα του xalkidikipolitiki.com
Πρόσθεσέ μας στο Feed της Google










