Σημαντικό πλήγμα σε οργανωμένα κυκλώματα παράνομης διακίνησης φυτοφαρμάκων κατάφεραν οι Αρχές στη Βόρεια Ελλάδα, αποκαλύπτοντας μια υπόθεση με σοβαρές προεκτάσεις για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον.

Σε συντονισμένη επιχείρηση σε Θεσσαλονίκη, Ημαθία και Ξάνθη, εξαρθρώθηκαν δύο εγκληματικές ομάδες και συνελήφθησαν τέσσερα άτομα, ενώ κατασχέθηκαν τεράστιες ποσότητες παράνομων σκευασμάτων, που ξεπερνούν τους 14 τόνους.

Η πρώτη ομάδα, που δρούσε τουλάχιστον από τις αρχές του 2026, είχε στήσει ολόκληρο δίκτυο παράνομης εμπορίας μέσα από επιχείρηση στη Σταυρούπολη. Οι δράστες δεν περιορίζονταν στη διακίνηση, αλλά προχωρούσαν ακόμη και σε ανάμιξη και ανασυσκευασία χημικών σε υπόγειο χώρο, χωρίς καμία άδεια.

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι τα υπολείμματα των επικίνδυνων ουσιών διοχετεύονταν απευθείας στο αποχετευτικό δίκτυο, μέσω αυτοσχέδιου μηχανισμού, δημιουργώντας άμεσο κίνδυνο για το περιβάλλον, τις υποδομές αλλά και τους κατοίκους της περιοχής.

Στον χώρο εντοπίστηκαν χιλιάδες λίτρα βιοδιεγερτών και λιπασμάτων, εξοπλισμός επεξεργασίας, αλλά και φορτηγό όχημα που χρησιμοποιούνταν για τη μεταφορά και απόκρυψη των παράνομων προϊόντων.

Παράλληλα, αποκαλύφθηκε δεύτερο κύκλωμα που δρούσε τουλάχιστον από το 2021, εισάγοντας παράνομα φυτοφάρμακα τουρκικής προέλευσης, τα οποία δεν είναι εγκεκριμένα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα σκευάσματα αυτά διοχετεύονταν στην ελληνική αγορά, κυρίως σε αγρότες.

Κατά τις έρευνες εντοπίστηκαν εκατοντάδες κιλά παράνομων προϊόντων, ενώ στην κατοχή ενός εκ των συλληφθέντων βρέθηκαν και 40.000 ευρώ σε μετρητά. Κατασχέθηκαν επίσης οχήματα που χρησιμοποιούνταν για τη μεταφορά των σκευασμάτων.

Τα δείγματα των ουσιών θα εξεταστούν εργαστηριακά, προκειμένου να διαπιστωθεί η σύστασή τους και οι πιθανές επιπτώσεις τους στη δημόσια υγεία.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στις εισαγγελικές Αρχές, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία επιβολής διοικητικών κυρώσεων.

Κάνε κλικ εδώ και ενημερώσου άμεσα στο Google News με όλα τα νέα του xalkidikipolitiki.com

Πρόσθεσέ μας στο Feed της Google